perjantai 19. lokakuuta 2012

Pientä trimmausta makkarissa!

Syyslomamme on ollut ihanan rauhallista (kerrankin), eikä mitään suuria etukäteissuunnitelmia ole tehty. Itse olen ollut aika flunssainen, joten senkin puolesta on ollut parasta vain olla. Eilen kävimme pikaisella pohjanmaa visiitillä, josta kuulette lisää myöhemin ja pari päivää sitten hairahdin siivoilusta enempi järjestelypuuhiin. Lukiessani Anskun blogia Muistoja mummosta (http://villahovineloa.blogspot.fi/2012/10/muistoja-mummosta.html) ajattelin, että voisin kasata pienen pöydän ihanille tavaroille, joita minulle rakkaat isovanhemmat ovat omistaneet tai jotka ovat heidän elämäänsä kuuluneet.  Minä olen niitä onnekkaita, jonka isoiso- ja isovanhemmat ovat säästäneet yhtä sun toista. Olen myös onnekas, että kovin moni muu kummankaan puolen suvusta ei ole näihin samoihin ihastuksen kohteisiini kynsiään pistänyt. Päätin siis ottaa esille ja järjestellä makkariimme yhtä sun toista saatua ja meille kulkeutunutta. 


Takana Isopappani sorvaama kynttilänjalka.


Isomummuni tekemiä pitsiliinoja.


 Isäni mummun vanha perunakappa ja sisällä isomummuni ompelemat pitsilakanat.


Mummuni Marimekon mekko, vuosimallia 1966.



Vanhoja ikkunanpokia kahdessa eri koossa. Ja isomummuni Singeri pöytätasona.


Vanhat henkarit, jotka olen maalannut.


Mieheni Hymypoika-patsas 6.lk



Vanhassa puulaatikossa vanhoja palkintolautasia, rintakoruja, avaimia, valokuvia, kehykset ja rautanauloja.

Tämmöistä Karheaa ja kaunista tänään! Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Ja rohkeasti saa jättää kommenttia minua ilostuttamaan!

Yst. terv. Emppu

1 kommentti:

  1. Voi miten kiva, että blogini on innostanut sinua :)

    Mutta voi hyvänen aika miten paljon ihana aarteita oletkaan pelastanut itsellesi, kyllä täytyy todeta, että ennen monia asia on ollut niiiin paljon kauniimpaa.

    Pitsinauhat ja perunakappa ovat super ihanat, jotenkin yksinkertaisuudessaan niin kauniit!

    VastaaPoista